• VV Sambeek en Volharding breiden samenwerking uit met het damesvoetbal!

18 mei 2023
  • De voetbalverenigingen VV Sambeek en Volharding breiden met ingang van seizoen 2023 –2024 de samenwerking uit met het damesvoetbal. De jeugdafdelingen van beide verenigingen werken al in een samenwerkingsverband samen vanaf de O13 leeftijdscategorie.

Op dit moment hebben beide verenigingen nog een eigen dameselftal, beide actief in de 4e klasse. Bij het meidenvoetbal bestaat de samenwerking momenteel uit een MO20, MO17 en MO13 team. Met de komst van een gezamenlijke afdeling voor het damesvoetbal wordt die samenwerking bij het meidenvoetbal verlengd naar de senioren.

De samenwerking biedt een aantal voordelen voor beide verenigingen. De continuïteitvan het damesvoetbal wordt hiermee voor beide verenigingen gewaarborgd. Op termijn, als er vanuit de jeugd jaarlijks speelsters doorstromen naar de senioren, kan er op deze manier een beter spelaanbod op niveau aangeboden worden en met een prestatief en recreatief team gewerkt worden.Verder hoeven meiden die jarenlang samen in een samenwerkend jeugdteam hebben gevoetbald nu niet meer een keuze voor een van beide verenigingen te maken, zodat ze ook bij de senioren bij vriendinnen kunnen blijven spelen.

In het eerste seizoen is de insteek om met minimaal één gezamenlijk team te starten, wat binnen enkele jaren naar twee teams moet groeien. Doordat de doorstroom vanuit de jeugdafdeling nu op gang komt worden de teams jaarlijks aangevuld met meiden vanuit de jeugd. Evenals bij de jeugd wordt er ook bij de dames op beide sportparken gespeeld en getraind. De huidige speelsters bepalen samen in overleg met de teambegeleiding waar en wanneer er getraind wordt.

VV Sambeeken Volharding willen het dames-en meidenvoetbal gezamenlijk naar een hoger niveau tillen. Dames of meiden die graag willen gaan voetballen zijn erg welkom.

Wil je graag aanhaken bij het dames-of meidenvoetbal van Volharding/Sambeek, meld je dan nu aan via een van de volgende contactpersonen:

Jan Wigman+31 6 51102942 (Sambeek)

Marty Verhoeven+31 6 15042262 (Volharding)