• Volharding Jo13-2 - Wittenhorst Jo13-2

7 mrt 2020
  • Na 3 weken mochten we dan eindelijk weer een wedstrijd spelen.Na een periode waarin natuurlijk wel flink werd doorgetraind, is de de goede vorm bij verschillende spelers, net als bij mijn tweede cluppie uit Amsterdam toch een beetje zoek.

Sterkhouders keeper Tijn alsmede laatste man Serge waren door blessures afwezig en met name Tijn is voorlopig nog niet inzetbaar. Hopelijk valt de sleutelbeen blessure van Serge mee en mag hij snel weer aantreden.

Sieb nam de plek over als sluitpost en Finn Keetman was als voorstopper een van de betere spelers vandaag. Vooral de eerste 20 minuten werd er uitstekend tegenstand geboden en waren we dicht bij de openingstreffer.

In minuut 24 was het de supersnelle linkerspits van Wittenhorst die met een bekeken boogbal zorgde voor de 0-1. Door een slippertje van Lars die verder een meer dan uitstekende wedstrijd speelde ,werd het vlak voor de pauze ook nog 0-2.

Met goede bedoelingen waren er in de pauze toch wat harde woordjes nodig om te proberen de boel op scherp te krijgen. Bij enkele spelers kwam deze boodschap goed over en net als bij mijn 2e cluppie uit onze hoofdstad, zijn er spelers die voor de winterpauze wekelijks uitblonken, maar het nu toch een beetje de weg kwijt zijn.

Alle plannen verdwenen al heel snel in de prullenbak doordat het binnen 4 minuten na de rust al 0-4 was. Je zag de moed in de schoenen zakken bij de meerderheid van de spelers en de handdoek werd al snel in de ring gegooid.

Door een kleine opleving in de laatste 10 minuten zorgde Matthijs nog voor de tegentreffer maar ondanks enkele grote kansen op meer, liet onze tegenpartij het niet aankomen.

Taak is dus om de spelers weer een beetje zelfvertrouwen te laten tanken,anders gaat het seizoen,wat natuurlijk nog lang is uit als een nachtkaars.

Volgende match, aankomende week ,uit naar buurman Olympia'18 en dan zal er toch uit een ander vaatje getapt moeten worden

Tot dan..