• sv Milsbeek JO13-1 vs ST Volharding/Sambeek JO13-2

11 feb 2023
  • Na een best turbulente week stond afgelopen zaterdag de 3e uitwedstrijd op rij op het progamma. Ditmaal op het schitterende sportpark van sv Milsbeek met een imposante tribune die jammer genoeg niet helemaal vol was gelopen. Ons team speelde alsof hun leven er vanaf hing. Ties Langen en Stef Jacobs moesten door een ongelukje en door ziekte op het laatste moment afhaken.
    Voor de pauze golfde het spel op en neer, maar beide doelmannen wisten vooralsnog hun doel schoon te houden.
    Halverwege zag je het geloof ('hier valt iets te halen') bij onze mannen terugkomen. In het tweede gedeelte stond de beste speler aan Milsbeek zijde (198 cm groot)
    niet meer op doel, maar als aanvallend ingestelde middenvelder geposteerd. Hij werd echter telkens weer de voet dwars gezet door een van onze prima geposteerde verdedigers. De keren dat Milsbeek wel gevaarlijk door onze robuuste verdediging heen combineerde stond er altijd nog keeper Guus die op geen foutje was te betrappen.
    Na 43 minuten wist Tygo eindelijk de ban te breken door attent te reageren op een slippertje van zijn directe tegenstander en tekende beheerst de 0-1 voorsprong aan.
    6 minuten later beloonde Stef Geurts zijn prima invalbeurt met een geweldige pegel in de kruising. Slotakkoord was wederom voor Tygo, die de wedstrijd besliste na een heerlijke steekpass van Timo.
    Conclusie achteraf:
    Sportieve tegenstander + leiders
    Prima jeugdige scheids
    Super instelling van het gehele team wat hoop geeft voor de toekomst
    Deze week gaan we ontspannen trainen, daarna mogen onze toppers lekker Carnaval gaan vieren.
    Iedereen heel veel plezier
    Alaaf