• ST Volharding/Sambeek MO13-1 - Sportclub Irene MO13-1

12 nov 2022
  • Uitslag 2-11

Zo heerlijk weer een zaterdag langs het voetbalveld.
    Daar waar het vanmorgen leek alsof de vorst nog op de grond lag, werd er door twee vaders (waar de 11de van de 11de dampen nog vanaf sloegen) het veld gereed gemaakt voor de wedstrijd van vandaag. Gelukkig scheen er een heerlijk zonnetje op veld 6.
    Vandaag de tegenstander uit Tegelen. Ik denk dat die met een bus waren gekomen want wat een team zeg. Maar liefst 6 wissels hadden ze bij.
    Een team waar onze dames tegenop keken. Daar ook omdat ze soms toch ook wel een stuk groter waren. Of is het dat wij ook een paar kleine dames hebben.
    Bij de tactiek bespreking kregen de dames nog uitleg over Flappermouwen… en werd er voor de zekerheid nog even nagevraagd doorverwezen dames of we deze wedstrijd ook weer 2x30 minuten speelden? Eén van onze speelsters vond het wel wat lang namelijk. Er werden wat nieuwigheden door de trainer ingegooid, de yel werd vervangen door een liedje. De vlaggers rolde hun vlag uit. De wedstrijd kon beginnen. Vooral onze keepster kreeg het vandaag voor haar noppen. Maar een aantal supermooie aanvallen gestopt. Ze doet het toch maar even onze kleine dappere keep. Lady of the match zou ik zeggen!
    Maar dit alles heeft echt niet mogen baten. Gewoon verloren hebben we. Ppfff de dames hebben zich echt voor 100 % ingezet. Dat konden we niet van alle supporters zeggen, die waren vrij stil. Was het misschien een zware ochtend na het openen van het carnavalsseizoen ?
    Hey maar verlies dat kan, Soms zit het gewoon tegen. We lachen er niet minder om.
    De zon scheen, de meiden hadden weer kei mooi voetbal laten zien, en er was koffie . Nee mij hoor je niet klagen. Ik dook nog even de tribune op om naar de meiden van de MO17-1 te kijken. En wat lieten die meiden een geweldige wedstrijd zien! Gevochten hebben die dames, alles hebben ze gegeven. De scheids had het er zo druk mee dat zijn fluitje het begaf. De keepster hield daar een goal tegen maar sneuvelde zelf….. Het ging er soms hard aan toe.
    Genoten in de zon vandaag van een prachtige pot dames voetbal.

Helaas moet ik vlgd week verstek laten gaan. Soms roept de arbeid. Maar dit nemen ze me vandaag niet meer af!