• ST Volharding/Sambeek JO13-2 - JVC Cuijk JO13-3

6 nov 2021
  • Ruststand 1-2
    Eindstand 1-3

Met torenhoge verwachtingen werd uitgekeken naar de eerste wedstrijd van het tweede gedeelte van de competitie. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat meer dan de helft van de spelers nog last hadden van het jeugdprinsenbal. Er waren zelfs spelers bij die de rechterschoen aan de linkervoet hadden, dus het begin was niet echt hoopgevend voor de rest van de wedstrijd.
    Onze coach had deze week nog Ronald Koeman aan de lijn voor wat tactische tips, maar dat pakte niet goed uit. De bijna niet te stoppen, watervlugge spits van de tegenstander was in minuut 6 en in minuut 18 trefzeker en zelfs keeper Daan was machteloos. Meteen noem ik iemand die als een van de weinige wel een dikke voldoende scoorde.
    Vlak voor de pauze gaf Teun Vervoort een schitterende dieptepass op Vigo. Die wist wel raad met dit buitenkansje, hij scoorde via de onderkant van de lat de aanscluitingstreffer.

In de pauze werd door de technische staf nog geprobeerd om de boys op te peppen, maar de boodschap was niet echt duidelijk bij iedereen. Als snel scoorde JVC de 1-3 en was het geloof in een goede afloop ook meteen verdwenen.

Volgende week weer nieuwe kansen, maar dan moet er wel, om te beginnen op de training 100% inzet worden getoond.

Ook de coach voelt zich ook schuldig aan de toch verkeerde taktiek!