• Prinses Irene - Volharding (1-0) 2-2

10 nov 2019
  • NISTELRODE - Het laag geklasseerde Volharding haalde vanmiddag voor de tweede opeenvolgende week een prima remise tegen één van de bovenste ploegen in de tweede klasse H. Op bezoek bij nummer vier Prinses Irene -gedegradeerd uit de eerste klasse- werd het eerste seizoenspuntje in een uitwedstrijd gehaald: 2-2.

Volharding trad in Nistelrode aan met hetzelfde team dat vorige week koploper Vianen het grootste deel van de wedstrijd goed bestreed. Toen verving A-junior Brent Achten valk voor rust de geblesseerd geraakte Rens van Lanen. Vandaag stond Achten voor het eerst in de basis en wederom acteerde de jongeling uitstekend. Volharding heeft dit seizoen nog geen gras geroken. In de achtste wedstrijd van het seizoen speelde Volharding vandaag in Nistelrode namelijk, net als de zeven eerdere duels, opnieuw op kunstgras.

Niet voor het eerst deze voetbaljaargang had Volharding vandaag weer een beroerde start. Binnen de minuut keken de roodwitten tegen een achterstand aan. Eerst redde Volharding-goalie Roel van Rens nog goed op een kopbal van Aron van de Rijt, maar in de rebound knikte Van de Rijt alsnog raak: 1-0. Prinses Irene was voor rust de betere ploeg, maar creëerde bijzonder weinig. Volharding deed ook goed mee, maar speelde meerdere kansrijke situaties slecht uit. Na een kwartier zeilde een inzet van Vincent Buijssen over het Nistelrodense doel. Na een dik half uur hoefde Roel van Rens pas voor de tweede keer in actie te komen. Een knal van Wibe van Rooij werd door de doelman bekwaam onschadelijk gemaakt. Tien minuten voor rust strandde een fraaie aanval van Volharding in schoonheid. Een voorzet van Rick Tissen belandde bij Kas van den Bosch, maar die wist de vrijstaande Vincent Buijssen net niet te bereiken. Even later gleed diezelfde Buijssen in kansrijke positie uit.

Met Rens van Lanen voor Rick Tissen begon Volharding aan de tweede helft. Een ezel stoot zich doorgans geen tweemaal aan dezelfde steen. Volharding deed dat vanmiddag wel. Weer lag de bal binnen een minuut achter Roel van Rens. Ditmaal was het Tim van den Brand -die nota bene vanuit de aftrap door Volharding- de trekker overhaalde: 2-0. De vierde uitnederlaag van het seizoen leek in de maak, maar Volharding toonde karakter en ging ook steeds beter spelen. Met name Tim Brouwer liet na lange tijd weer eens zien dat hij als centrumspits bijzonder gevaarlijk en belangrijk kan zijn. Wellicht heeft het met de maand november te maken. Vorig jaar scoorde Brouwer liefst zevenmaal in die maand. Vanmiddag deed hij de eerste aanzet om dit deze maand november wellicht opnieuw te gaan realiseren. In de 56e minuut knalde hij snoeihard raak, nadat aanvoerder Mark Blenckers de bal met de borst perfect voor Brouwer klaar legde: 2-1. Zeven minuten later werd het zelfs gelijk. Nadat Vincent Buijssen vanuit buitenspel leek te mogen doorgaan schoot Kas van den Bosch op doel. Prinses Irene-keeper Mathijs Pluk kon de bal niet vast houden waarna opnieuw Brouwer in de rebound het leder binnen schoot: 2-2. Volharding ging nu vol voor de winst. Kas van den Bosch kon net niet bij een voorzet van de prima spelende linksback Gijs Hendriks. Een inzet van Rens van Lanen ketste af, waarna Vincent Buijssen in de herkansing naast schoot. Tim Brouwer was koppende nog tweemaal dichtbij een treffer en Mark Blenckers schoot over. Zeven minuten voor tijd kreeg de thuisclub nog een enorme kans op de overwinning. Roel van Rens redde echter fantastisch op een inzet van wederom Wibe van Rooij. Vlak voor tijd was er nog een schrikmoment bij Volharding. De net teruggekeerde Vincent Buijssen –hij maakte vandaag voor het eerst de negentig minuten vol- leek naar zijn net herstelde hamstring te grijpen, maar het bleek slechts te gaan om kramp. Even later poeierde diezelfde Buijssen maar net naast na een prachtige rush van achteruit van centrale verdediger Tom Kessels. In de extra tijd werd Aron van de Rijt net op tijd gestuit door de Volharding-defensie waardoor de wedstrijd uiteindelijk eindigde in 2-2. Daar mocht de thuisploeg het meest blij mee zijn, al zal ook Volharding na een 2-0 achterstand zeer content zijn geweest met het uiteindelijke eindresultaat.

Karakteristieken

scheidsrechter: Thierry Schelsema (Cuijk)

1e min. 1-0 Aron van de Rijt
    46e min. 2-0 Tim van den Brand