• Middenvelder Sam Janssen aanwinst Volharding

14 apr 2023
  • Sam Janssen maakt na dit seizoen de overstap van vierdedivisionist Juliana’31 uit Malden naar de Vierlingsbeekse eersteklasser Volharding. De 20-jarige inwoner van Mill kan op alle posities op het middenveld uit de voeten. Hij maakt de overstap niet zonder reden: “Volharding is een warme club waar plezier en ambitie hand in hand gaan. Ik hoor er ook van oud-voetballers alleen maar goede verhalen over.” Met een lach: “Daarbij komt dat mijn vriendin uit Vierlingsbeek komt. Dat maakte de keuze natuurlijk extra makkelijk.”

En die vriendin is Ivana van Aggelen. Ook zij kiest voor een sportieve transfer, van korfbalclub SVOC’01 in Oirlo/ Castenray naar DES in haar woonplaats Vierlingsbeek. “Nee, ze heeft me zeker niet gepusht”, verzekert de Millenaar, die als hovenier werkzaam is in het bedrijf van zijn vader Eric. “Zowel Ivana als ik hebben daarin onze eigen keuze gemaakt. Maar het is natuurlijk wel zo gezellig en handig dat we komend seizoen samen in de kantine van Volharding en DES kunnen vertoeven.”

De multifunctionele middenvelder werd door JVC Cuijk al op heel jeugdige leeftijd gescout bij Juliana Mill. “Vanaf de toenmalige E1, de huidige JO11, al”, zegt hij. “Daarna heb ik tot en met de JO19, de vroegere A-jeugd, altijd in de hoogste jeugdteams van JVC gespeeld. Meestal als centrale middenvelder. Vervolgens heb ik de overstap gemaakt naar Achilles’29 in Groesbeek, waar ik in de twee coronajaren in de hoofdklasse heb gevoetbald, en nu speel ik bij Juliana’31. Helaas heb ik de afgelopen maanden met fysieke ongemakken te kampen gehad, waardoor ik maar zes wedstrijden in de basis ben begonnen, maar nu ben ik weer helemaal gezond en wil ik de komende weken ook bij Juliana weer mijn wedstrijden gaan spelen. En daarna is het tijd voor het nieuwe avontuur bij Volharding, waar ik een frisse, nieuwe start wil maken.”

De Millenaar is tweebenig ‘mijn rechterbeen is iets beter dan mij linkerbeen’, kopsterk en schuwt naar eigen zeggen de duels niet. “Bij Volharding waren ze op zoek naar een type middenvelder zoals ik. Na een aantal gesprekken met de technische commissie en trainer Jan Pruijn en het zien van twee wedstrijden van het eerste team, wist ik het helemaal zeker: Volharding wordt mijn nieuwe uitdaging. Ik kijk uit naar het komende seizoen, maar ga de komende weken bij Juliana’31 mijn stinkende best doen. Ik hoop nog een aantal wedstrijden in het eerste te kunnen spelen.”

• Sam Janssen speelt vanaf het volgende seizoen in het Volharding shirt.