• Marco Daniëls keert terug bij Volharding

2 mei 2023
  • Marco Daniëls (30) draagt volgend seizoen weer de roodwitte clubkleuren van Volharding. De inwoner van Maasbree voetbalde de afgelopen drie seizoenen bij tweedeklasser MVC’19 in zijn woonplaats. Bij Volharding gaat hij samenspelen met zijn neven Vincent Buijssen en Joop Daniëls, die eerder al bekendmaakte aan het eind van dit seizoen de Belgische club Koninklijke Achel BV te verruilen voor de Vierlingsbeekse eersteklasser.

“Het lijkt me gewoon erg leuk om met Vincent en Joop in één team te voetballen”, vertelt de Maasbreenaar. “Maar ik wilde ook graag op een hoger niveau voetballen bij een gezellige club. Tevens speelt Volharding de thuiswedstrijden op kunstgras. Dat lag er in mijn eerste periode bij Volharding nog niet. Dat komt mijn spel alleen maar ten goede. Daarbij komt dat MVC’19 momenteel op degraderen staat en een aantal van mijn voetbalvrienden in het eerste elftal gaan stoppen. Dat heeft ook allemaal meegespeeld bij het maken van mijn keuze. Die optelsom is in het voordeel van Volharding uitgevallen.”

De creatieve middenvelder, die in de jeugd van Fortuna Sittard en VVV-Venlo voetbalde en ook drie seizoenen voor eersteklasser Wittenhorst uitkwam, speelde in de seizoenen 2012-2014 ook al voor Volharding. Onder trainer-coach Henk Evers. “Ik was toen 19 jaar en denk met heel veel plezier terug aan die tijd. Toen speelde Vincent er ook al. We hebben het er als drie neven geregeld over gehad: het zou toch wel leuk zijn om een keer samen te voetballen in een team bij een mooie club met ambities. Nou, dat gaat volgend seizoen bij Volharding dus gebeuren. Ik heb er zin in.”

• Foto: website MVC’19.