• Joop Daniëls kiest voor Volharding

12 feb 2023
  • Volharding heeft de eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen. Middenvelder/ aanvaller Joop Daniëls maakt aan het eind van dit seizoen de overstap van de Belgische club Koninklijke Achel BV naar sportpark Soetendaal in Vierlingsbeek. De 22-jarige inwoner van Maasbree is een jongere neef van huidig Volharding-aanvaller Vincent Buijssen.
    “Het lijkt me leuk om samen met Vincent in de voorhoede te voetballen”, legt Joop Daniëls uit. “Maar daarnaast spreken de ambities van Volharding en de sfeer die er rondom de club hangt me natuurlijk ook aan. Brabantse gezelligheid in combinatie met zo goed en zo hoog mogelijk presteren. Maar eerst ga ik het seizoen bij Achel netjes afronden. Vooral vanwege de reisafstand heb ik besloten daar te stoppen.”
    Daniëls, die eerder drie jaar voor derdedivisionist Gemert, een seizoen voor VVV-Venlo O19 en vanaf zijn achtste levensjaar voor verschillende jeugdteams van PSV speelde, zag Volharding tegen EFC en Wittenhorst spelen. “De strijdlust en de positieve spelopvatting van Volharding bevielen me zeer. Ook heb ik een goed gesprek gehad met trainer Jan Pruijn en de laatste weken veel en positief contact gehad met Tom Lenders van de technische commissie. Iedereen liet blijken me er enorm graag bij te willen hebben. Ook Vincent is altijd erg te spreken over de vereniging. Dat heeft me uiteindelijk overtuigd: ‘Ik kies voor Volharding’.”
    De student commerciële economie aan Fontys Venlo speelt bij Achel, dat in de eerste provinciale in de Belgische competitie speelt, volgens hem ‘vergelijkbaar met een klasse tussen de vierde en de derde divisie in Nederland in’, momenteel als centrale spits, maar kan ook op beide vleugels en als aanvallende middenvelder uit de voeten. “Ik kijk ernaar uit om de rood-witte clubkleuren van Volharding te dragen en hoop met mijn spel, met hopelijk veel assists en doelpunten, wekelijks belangrijk te zijn voor het team. Ik heb er nu al zin in.”