• Volharding – Real Lunet (0-3) 3-3

8 dec 2019
  • VIERLINGSBEEK – Volharding slaagde er vanmiddag, voor de tweede week op een rij, niet in om een thuiswedstrijd te winnen. In een krankzinnige wedstrijd tegen hekkensluiter Real Lunet uit Vught eindigde het op sportpark Soetendaal na een 0-3 ruststand in 3-3. Daarmee deed Volharding zich overigens nog ernstig tekort. Aan de ene kant moet je blij zijn met een punt na zo’n grote achterstand bij rust, maar een 9-5 uitslag had ook zeker tot de mogelijkheden behoord. Feit is, dat de roodwitten met het gelijke spel weinig tot niets opschieten.

De kansenmisserij van Volharding (al het hele seizoen een manco, red.) nam vanmiddag echt groteske vormen aan. Voordat Real Lunet na ruim een half uur op voorsprong kwam, had de ploeg van trainer Johan Vullings al met een nulletje of drie voor moeten staan. Vooral Tim Brouwer mocht zich dat aantrekken. De centrumspits miste tot driemaal toe alleen voor Real Lunet-doelman Recep Uluman. Ook Melvin de Klijn, Vincent Buijssen en Rens van Lanen waren dicht bij een treffer. Een belangrijke voetbalwet deed daarna weer eens opgeld: als je zelf de goals niet maakt doet de tegenstander dat wel. De rode lantaarndrager Real Lunet -voor het seizoen nog als dé titelkandidaat gehandeld, maar net als Volharding getroffen door zeer veel blessureleed- deed Volharding in het laatste kwartier van de eerste helft zeer veel pijn. In de 32e minuut zette Arda Havar de bezoekers uit een strafschop op 0-1. Diezelfde Havar zorgde vlak voor de thee met een fraaie schuiver voor 0-2. Bij de 0-3 was Havar de aangever. Centrumaanvaller Yasin Uluman werkte de voorzet van Havar achter het standbeen langs achter Volharding-goalie Roel van Rens. In die fase kwam Volharding overal te laat en de rust kwam dan ook als geroepen.

Gezien de fysieke gesteldheid en de spelopvatting van Real Lunet -lekker ballen als waren het zaalvoetballers en niet nauwgezet verdedigen- leek een goed resultaat voor Volharding nog alleszins mogelijk. Vlak na de hervatting kreeg aanvoerder Mark Blenckers al een dikke kans, maar de Vughtse keeper Uluman redde –niet voor het eerst- uitstekend. Daarna kregen de bezoekers een aantal opgelegde kansen om het duel definitief te beslissen. Havar schoot een vrije trap op de lat. Jeremy de Fretes verzuimde een fout van Tom Kessels af te straffen. Roel van Rens redde vervolgens voortreffelijk op inzetten van opnieuw Havar en Emin Balta. Daarna was de pijp leeg bij de gasten en zette Volharding aan voor een indrukwekkende inhaalrace. In de 56e minuut had Mark Blenckers al moeten scoren, maar in kansrijke positie schoot hij niet zelf, maar legde af naar de gedekt staande Tim Brouwer. Een minuut later maakte hij zijn verkeerde keuze meer dan goed. Hij schoot een vrije trap fraai langs Uluman: 1-3. Drie minuten later forceerde Tim Brouwer een penalty, nadat hij de bal tegen de arm van een Lunet-verdediger aanschoot. Vincent Buijssen ontfermde zich over de pingel en schoot onberispelijk raak: 2-3. Weer een minuut later belandde een nieuwe vrije schop van Mark Blenckers op de lat. In de 69e minuut viel de gelijkmaker. Lars van Treek bereikte met een prachtige lange bal Tim Brouwer. Die controleerde het leder uitstekend en vond vervolgens Mark Blenckers, die zijn tweede treffer van de middag binnen schoof: 3-3. Volharding had daarna nog ruim twintig minuten om de comeback helemaal compleet te maken door de wedstrijd alsnog te winnen en kreeg daarvoor legio kansen. Zoveel kansen zelfs, dat men wel drie duels had kunnen winnen. Goalie Uluman sloeg een corner van Mark Blenckers tegen zijn eigen lat. De keeper groeide daarna uit tot de held van Real Lunet. Zo redde de goalie op inzetten van Melvin de Klijn, invaller Rick Tissen en Tim Brouwer. Ook spatte een knal van Mark Blenckers op Ulumans’ vuisten uiteen. Ook Vincent Buijssen had de wedstrijd meerdere malen naar zich toe kunnen trekken voor de thuisclub. Eenmaal kapte hij nog vrij voor Uluman, waar hij waarschijnlijk beter meteen had kunnen afwerken. Even later miste ook hij –net als Brouwer- vrij voor de Lunet-keeper. In de extra tijd leek het alsnog goed te komen voor Volharding. Tim Brouwer schoot echter te zacht in met de binnenkant van de voet, waardoor Uluman de bal nog tegen de paal kon tikken. De laatste kans was weer voor Vincent Buijssen, maar hij besloot naast. Zodoende eindigde een knotsgekke wedstrijd in 3-3. Daarmee schieten beide teams zo vlak voor de winterstop bijzonder weinig op. Zowel Volharding als Real Lunet blijven door de puntendeling hangen in de onderste regionen van de tweede klasse H.

Karakteristieken

scheidsrechter: Maik Opsteen (Keldonk)

32e min. 0-1 Arda Havar (pen.)
    44e min. 0-2 Arda Havar
    45e min. 0-3 Yasin Uluman
    57e min. 1-3 Mark Blenckers
    60e min. 2-3 Vincent Buijssen (pen.)
    69e min. 3-3 Mark Blenckers

toeschouwers: 125

gele kaarten: Mark Blenckers en Gijs Timmermans (beiden Volharding)

Opstelling Volharding: Roel van Rens; Nino Janssen, Lars van Treek, Tom Kessels, Rik Lucassen (87. Nick Joosten); Rens van Lanen (28. Brent Achten), Gijs Timmermans, Mark Blenckers; Melvin de Klijn (79. Rick Tissen), Tim Brouwer, Vincent Buijssen