• FC Uden JO13-1 - ST Volharding/Sambeek JO13-2

13 nov 2021
  • Op het knusse sportpark van de thuisclub was de plaatselijke JO13-1 afgelopen zaterdag onze sportieve opponent. Door ziekte van Daan en Kees, waren Koen en Thijs van de JO13-1 gelukkig bereid ons te helpen, zodat we toch met 13 spelers konden aantreden.
    Al vanaf minuut 1 was duidelijk dat er zonder strijdlust weinig eer te behalen viel tegen een fysiek, maar ook technisch begaafd ploegje. Na welgeteld 43 seconden was zelfs onze fantastische sluitpost van vandaag (Guus) kansloos op een inzet van de aanvoerder van de tegenpartij. Toch herpakten onze mannen zich enigszins, maar aanvallend waren we toch wel machteloos. De keeper van de tegenpartij kreeg in 60 minuten slechts 2 ballen te verwerken. Het zegt alles over deze eenzijdige wedstriijd.

Vlak na de pauze, waarin geprobeerd werd de jongens wat op te peppen, was het geloof in een goede afloop al snel verdwenen. Het verzet was gebroken, door de twee en drie nul van de thuisclub. Vlak voor het eindsignaal van de uitstekend leidende scheids kwam ook nog de 4-0 op het scorebord te staan.

Het klinkt misschien raar, maar toch kreeg ons team na de wedstrijd complimenten omdat ze bleven geloven in een goed resultaat.

Volgende week nieuwe kansen, thuis tegen Volkel JO13-1. Helaas mag ons thuispubliek dan waarschijnlijk niet aanwezig zijn door de nieuwe corona ontwikkelingen.

Taak is eerst om deze week de jongens weer te motiveren op de trainingen