• Afscheid van (donderdagavond) kantinepersoneel Ank en Wilma

11 jul 2022
  • Ank en Wilma,

We hebben in de coronatijd helaas geen mogelijkheid tot een goed afscheid gehad, maar voor jullie twee absolute boegbeelden van de club en van de kantine wilde we dat toch absoluut niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Beide los van elkaar in bij de kantine gekomen, Wilma medio jaren 70 al, waarbij er in eerste instantie gevraagd werd om in de rust bij te springen in de kantine. Een aantal jaren later Ank ook. Eerst alleen op de zondagen, maar later ook op de zaterdag en doordeweekse dagen. Op een gegeven moment zijn jullie aan elkaar gekoppeld en tientallen jaren het gezicht geweest van de kantine op donderdagavond!
    Als we er dus vanuit gaan dat dat vanaf begin jaren 80 zo was, dan hebben jullie gezamenlijk ongeveer 40 jaar de donderdagavond gerund in de kantine. Daar zijn we jullie ontzettend dankbaar voor.

Dat betekent ook dat jullie in de ‘oude’ kantine begonnen zijn, die in 1996 vervangen werd door de kantine zoals we hem nu kennen. Ook de meest recente verbouwing van de kantine in 2016 hebben jullie nog meegemaakt, waardoor jullie in diverse omgevingen gewerkt hebben.
    In 40 jaar tijd is er veel veranderd en zijn er vele spelers, trainers, bestuursleden, supporters en andere geïnteresseerden de revue gepasseerd, maar een ding is in al die 40 jaar hetzelfde gebleven, het patroon van de donderdagavond. Ank begon om 1900 met alles klaarzetten. Wilma volgde om 20.00u en samen verzorgde jullie de donderdagavond. De pinda’s zijn daarin ook een traditie gebleven en bestaat nog steeds! Na afloop dronken een drankje en daarna samen naar huis.

Jullie hebben altijd gezegd dat als de een stopt, stopt de andere ook en dat gebeurde twee jaar geleden dus ook. We vinden het natuurlijk ontzettend jammer, maar zijn jullie wel heel dankbaar voor zoveel jaren trouwe dienst!

Hartelijk dank!!
    Namens het bestuur,